השקדייה פורחת – ומה עם העור שלך?

העור שלך באביב

אביב, נשמע ידידותי ואופטימי – התחדשות, רומנטיקה.. בפועל עונת המעבר בין החורף לקיץ מציבה בפני העור לא מעט אתגרים:

יובש

ה”שרקיות”, רוחות מזרחיות קרות ויבשות, הן ממבשרות האביב; טרם הספיק העור להתאושש מהשפעתם החורפית המייבשת של חילופי טמפרטורה קיצוניים בין הקור בחוץ וההסקה בפנים, מגיעות רוחות האביב  המנחיתות עוד מכת  יובש על עור הפנים והגוף.

אלה הזמנים בהם מחמיר מצב עורם של בעלי נטייה לעור יבש, פגיע ומגורה, ובמיוחד של הסובלים מסבוריאה, אסטמה של העור או פסוריאזיס, וגם אקזמה לסוגיה השונים. לכן חשוב להקדים תרופה ולנקוט בכל צעד אפשרי לסיכוך, הגנה וליחוח העור כדי לגונן עליו מהתייבשות.

נזקים אפשריים כתוצאה מהתייבשות העור

עור יבש שאינו שמור ומטופח באופן הנכון יחסר את מעטה ההגנה הטבעי ולא יוכל לשמור על עצמו מפגעי הסביבה. מצב זה מתאפיין בהתהוות סדקים מיקרוסקופיים שהם פרצה פתוחה הן לחדירת טפילים כגון פטריות או בקטריות, והן לפגיעת כימיקלים ואלרגנים למיניהם. כאשר העור מתייבש הוא עלול להפוך פגיע גם לתכשירים  שבעבר היה מחוסן בפניהם ולא גרמו לו לרגישויות. עור שמור ומטופח יהיה יותר עמיד ופחות חדיר לכל אלה.

עור יבש נוטה לגרד ועקצוצים, קילופים ואדמומיות, ועלול תוך זמן קצר להוות מטרד כרוני הפוגע בתחושת הרווחה ביומיום. חשוב להתאפק ולא לגרד – הגירוד עלול לפצוע את העור , לגרום לזיהום שיותיר סימנים, הצטלקויות ופיגמנטציה שקשה להיפטר מהם.

טיפים לטיפוח עור הגוף היבש:

רצוי להימנע ממקלחות או אמבטיות תכופות, לוהטות ממושכות, ולדאוג להזנת עור הגוף אחרי הרחצה.

דרך נפלאה לגרום לתאי עור הגוף להתחלף ולהתחדש: לשפשף את עור הגוף ‘על יבש’ בליפה עדינה או “גיישנית” ובמקרים שהעור מאד עדין במגבת נקייה. יש לעסות בתנועות מהקצוות לכיוון הלב; כדאי לשים דגש על אחורי הברכיים מעלה אל אחורי הירך, וכן על אזור הזרוע במעלה בתי השחי, לזירוז הניקוז הלימפטי. בתום הקרצוף כדאי לעסות את העור בסרום גוף או שמן קוקוס ולהתקלח במים חמימים (בטמפרטורת הגוף) ללא סבון ולהתנגב בעדינות.

אם ההעדפה שלך היא לקרצף את העור תוך כדי הרחצה, מומלץ לרחוץ במים פושרים ולהשתמש בסבון עדין שאינו מייבש, כגון CalenduLove Comfort Soap, העשיר בחמאת קקאו, ואחרי הספגה קלילה של עודפי המים במגבת לעסות על עור לח שמן הזנה לגוף או חמאת גוף Overall Body Comfort מחומרים טבעיים. אפשר לבחור בשמן מרגיע, העשיר בצמחי מרפא מרגיעים הן לעור והן לשרירים ולמערכת העצבים, או בשמן ממריץ המועיל גם לטיפול בצלוליט ובויטמינים למניעת סימני מתיחה.

גירויים

אם העור מגורה ונוטה לאקזמה, ניתן להתיז עליו בתום הרחצה אחרי ניגוב קל מים מהולים במעט חומץ תפוחים (כשמינית מהנוזל), לשמירה על חומציות העור, או תרסיס ריענון Aura Moist לעור רגיש, המכיל מי פלמרוזה וקמומיל כחול, המתחלב היטב עם שמן ההזנה או חמאת הגוף ושומר על לחות ורכות העור לאורך זמן.

חשוב להימנע מתחליבים וקרמים המכילים שמן מינרלי ושאר כימיקלים ה”מתחנפים” לעור, המקנים אפקט זמני אשלייתי של רכות לזמן קצר שאחריו היובש והרגישות רק מחמירים; בהשפעת חמרים אלה העור נאטם ואינו נושם כראוי. ניתן להרגיש זאת באופן מוחשי בכפות הידיים, שכאילו העור “התמכר” לקרם ואינו “שבע” לעולם..

טיפוח למניעת התייבשות עור הפנים

ניקוי – אי אפשר להפריז בהדגשת חשיבות ניקוי הפנים כחלק מהכרחי בתחזוקת העור. לפני כל מריחה של מוצרי הזנה ולחות, חשוב שהעור יהיה  נקי מרובד חיידקי וזיהומי,  להסיר את שכבת השומן המלוכלך גם אם אינה נראית ממבט ראשון, אשר אוטמת את הנקבוביות לחומרים הפעילים ומשבשת את חדירתם של תכשירי הטיפוח ולכן מפחיתה את תועלתם. כדאי להימנע גם מ”חלב פנים” המכיל שמן מינרלי המותיר רובד אוטם על העור; על תכשיר הניקוי להיות עדין ולא מייבש ולהתאים לאיזון החומצי של העור, גון תרחיץ עדין Belle de Jour. די בניקוי פעמיים ביום.

פילינג – בתקופה זו כשהעור יותר פגיע, יש להישמר במיוחד מתכשירי שפשוף וגרגירים העלולים לשרוט את עור הפנים, לפגוע בשלמותו  ולפוצץ כלי דם קטנים בשכבה הקרובה לפני העור – מתכשירים אלה רצוי להימנע לחלוטין אם עורך דק,  אדמומי או נוטה לקופרוז, וגם במקרים של אקנה פעילה.

עם זאת חשוב לדאוג גם לתחלופה של תאי עור הפנים, להסרת האפרוריות הצהבהבה של החורף, על ידי מסיכה אנזימטית או פילינג ביולוגי ללא שפשוף, שיסיר את התאים המתים ויחשוף עור צח ורענן שיספוג ויטמיע את תכשירי הלחות וההזנה.

הזנה וריכוך לשימור הלחות והאלסטיות של העור

לבעלות עור יבש או מעורב עם אזורים יבשים  – אין כמו סרום טוב מתחת לקרם הלחות, בעיקר באזורים העדינים הדקיקים סביב העיניים, באזור קמטי הצחוק ובצוואר, כגון Nevita Nourishing Serum המתקן רקמה צצלקתית ומחדש את ייצור הקולגן, או סרום מסדרת selfie. לחידוש תאי.

לבעלות עור שמן  – פצעונים וקומדונים שנרגעו בחורף חוזרים לפעמים להרים את ראשם, ובכל זאת צריך להיזהר מייבוש יתר, ולדאוג ללחות מתאימה עם צמחי מרפא אנטי דלקתיים, שבלעדיה המצב עלול אפילו מחמיר. סדרת Pure Balance יכולה לתת מענה שלם של ניקוי, איזון בלוטות החלב, לחות ותחלופת התאים.

התאמה האישית – אם בעונה זו עורך נוטה לאדמומיות ובעל רגישות לקופרוז, ייתכן שיועיל לך להשתמש במוצרים מתאימים כגון Nevita Rose, למניעה וטיפול באדמומית וקופרוז.

אם עורך רגיש להכתמה ופיגמנטציה, זו עונה שיש יותר שעות שמש ביום, הדורשות הגנה בהתאם. עם זאת רבים מאתנו מגלים שיש להם תגובה אלרגית לתכשירי ההגנה 

באזורים שהיו בהם גירודים, כדאי למנוע את ההכתמה באמצעות תכשירים המותאמים לכך כגון סדרת האתרוג.

לאבחון העור מומלץ להיעזר בשאלון אבחון עור

שיטת השכבות פועלת

ניקוי עדין המגובה בתרסיס לחות מרגיע, שעליו נטפטף סרום מזין המתוגבר בחומצות שומן תומכות בתפקוד ותחלופת התאים, ועליו שכבה של קרם לחות ליום / ללילה וכמובן קרם עיניים – עור העיניים הוא מהעדינים והשבירים ביותר, ועם זאת במקרים רבים אינו זוכה להתייחסות הראויה. ניתן למנוע את התקמטותו ע”י שכבה של סרום מלווה בקרם עיניים מתאים.

השילוב בין השכבות הללו יעניק לעור גיבוי והגנה לשמירה על רמת לחות יציבה שתימשך לאורך שעות היממה, וכך לצלוח את השינויים העונתיים.

אלרגיה

האלרגנים בפריחות האביב מצטרפים לאלה שבחלקיקי האבק הנישאים ממדבריות אפריקה. בזמנים כאלה יורדת הסיבולת של העור גם לכימיקלים בתכשירים לעור ולשיער כמו גם לחמרי כביסה וניקיון, וקרדיות אבק הבית (ועוד לא דיברנו על ניקוי אביב..)  לא תמיד נבין ממה העור מגורה. בתור התחלה  פשוט מפסיקים שימוש בכל מוצר ה”חשוד” בכך שעלול לגרום לגירוי העור, ולהחליף אותו בתכשיר עדין שרכיביו בטוחים. בד בבד נרגיע..

איך להרגיע?

  • קומפרסים קרים של חליטת קמומיל, ואם אין אז אפילו קומפרסים של מים, כן, פשוט בד טבול במים נקיים וקרירים.
  • מבפנים – שתיית חליטת סרפד בעלת השפעה אנטי-אלרגית טבעית ועוזרת למערכת הלימפטית לנקות את הגוף מדלקתיות.
  • אלוורה טבעית –  לסחוט ישר מהעלה, ולא להשתמש בג’לים מסחריים עם צבע ירוק וחמרי בישום שאחוזי הצמח בהם מזעריים.
  • אבקת צמח הליקופודיום – פשוט לאבק את האזור הפגוע.
  • תרסיס Aura Moist לעור רגיש מרגיע גם את העור וגם את העיניים, מומלץ להחזיק בתיק וביציאה לטיולים

חשוב כמובן לשתות במידה מספקת, גם אם חוש הצמא קצת נרדם בחודשי החורף; הכוונה לליטר וחצי נוזלים ליום, מבלי לספור את המשקאות המכילים קפאין או רכיבים משתנים אחרים.  מומלץ לצרוך שומנים בריאים מאגוזים, זרעים, אבוקדו ודגים, תוך הקפדה על צריכה מספיקה של אומגה 3 לעומת אומגה 6 ואומגה 9.

מומלץ